I love the United States - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Zegeling - WaarBenJij.nu I love the United States - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Susanne Zegeling - WaarBenJij.nu

I love the United States

Door: susannezegeling

Blijf op de hoogte en volg Susanne

18 April 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Hello again,

Wauw, I love the United States!!!
Het is hier echt super leuk!

Zou jullie even wat vertellen over mijn afgelopen 3 dagen. Maandag moest ik om 01.00u op school zijn. Mijn host moeder vertelde dat ik zelf met de bus moest gaan en had verteld welke lijn ik moest pakken. So, I take the '50' to Broadway. Gelukkig was het very easy, dus ik was voor niks zo vroeg weggegaan (11u?!) Haha! Heb maar even wat rond gewandeld en mezelf op wat fruit getrakteerd. Dat heb je hier echt nodig, ik word nu al gek van al dat fastfood.. Toen ik om half 1 toch maar richting school ging ontmoette ik een Nederlands meisje (gelukkig!). Ik deed een test en kreeg wat dingen te horen over hoe het op school ging. Om 3u waren we alweer klaar. Ik ging met Rebecca nog even mee naar Horton Plaza (super grote mall, je weet wel, van tv :) ). I love the American stores like; Abercrombie, Victoria Secret and Forever 21!!! Ben rond 5u naar huis gegaan. Luisa, mijn braziliaanse huisgenootje vroeg ik of nog mee ging naar Pacific Beach, om de zonsondergang te bekijken (of course dat ik dat wel wou). Eenmaal aangekomen op dit super mooie strand liepen we naar de pier, hier stond een groep mensen te kijken naar ''iets'', het bleek een haai te zijn! Vissers hadden die gevangen. Ook zag ik echte surfers (surf
dudes :D ). Luisa vertelde me dat om 19;18 de zon onder ging, dus ik heb dat even gefilmd, het is echt super mooi om te zien. Toen we rond 8u weer thuis waren at ik weer een typical American dinner... (I don't like it..) Het was een soort pasta met van die vieze meatballs.. Gelukkig had mijn ''mama'' een verse fruit salad gemaakt. Ik ben maar vroeg naar bed gegaan om mijn jetlag een beetje weg te slapen, dit was me een beetje gelukt (nu werd ik maar 3x wakker..)

The next day, Tuesday. Ik moest om 08.30 op school zijn maar Luisa zei tegen mij dat ze niet heel moeilijk deden wanneer je een kwartier te laat was, dus we namen de bus om 08.20 (deze neem ik elke dag). Alleen de bus kwam veels te laat, 08.35 zat ik dan eindelijk in de bus.. 08.50 was ik op school. Veel te laat dus maar ze deden er absoluut niet moeilijk over. Ik kreeg te horen dat ik naar room 9 moest en ik had level 7 (ik dacht eigenlijk 9, maar ik had natuurlijk zoals altijd niet goed gelezen.. ahum) Maar goed. Eenmaal in class hadden we een voorstel ronde, erg leuk om met zoveel verschillende mensen in een klas te zitten (2 zwitsers, 3 koreanen, 1 franse en 1 braziliaan) We hebben een heel lief vrouwtje als lerares, Andrea, ze noemt me steeds little sweetie, because I'm the youngest..
We hadden van 09.00-10.40 // 11.00-12.40 les. Het was een leuke les en je leert veel and really fast.
Die middag heb ik met Rebecca gelunched bij the Subway! Heeeerlijk. Daarna zijn we in korte broek (jaja, het is hier heerlijk warm) naar Balboa Park gegaan. Dat is een super groot park wat grenst aan veel museums en aan de dierentuin. We hebben hier heerlijk gechilled en gepraat met Amerikanen (elke amerikaan is super aardig!). Na nog wat gedronken te hebben bij de Starbucks ben ik weer terug gegaan naar huis. Thuis kreeg ik te horen dat er eten voor mij in de koelkast lag.. right. Dit was dit keer het meest vieze wat ik in mijn leven heb gegeten. Het was een cakeje met vlees erin. Ik kon het serieus niet doorslikken. Dus hoe onbeschoft ook ik heb het weggegooid, was de hele avond misselijk en heb de avond doorgebracht met yoghurt.. My hostsister was naar Taco Tuesday, dus ik had het huis alleen (Sunshine had een meeting). Ik heb lekker lang gedoucht (eigenlijk mag ik maar 8min douchen, omdat het water in CA super duur is, maar dit kon me op dat moment even niet schelen). Ik deed nog wat huiswerk en ben lekker vroeg naar bed gegaan.

Vandaag moest ik weer naar school (dit heb ik btw van ma t/m vrij). Dit keer was ik gelukkig wel op tijd. We bespraken in onze les wat huiswerk en deden veel grammar, vocabulary and more. In de pauze had ik overlegd met Iris (een ander nederlands meisje, er zijn er maar 3) en Rebecca over dit weekend. We hebben 2 dagen geboekt in Los Angeles. We doen dit samen met een franse jongen en een jongen uit belgie (ik heb geen idee wie dat zijn haha). We vertrekken dat zaterdagavond en hebben 2 dagen in LA. We gaan naar Universal Studios, Hollywood and LA! Ik heb er super veel zin in!!! Vanmiddag ging ik met een grote groep studenten naar San Diego Zoo. Dit is een van de werelds grootste dierentuin. Het weer was vandaag niet te warm dus dat was wel lekker. Ik vond de Zoo echt geweldig!! Het is zo groot daar! En er zijn zoveel dieren! Ik heb natuurlijk veel foto's gemaakt, en ik zou de leukste bij dit verslag voegen! Deze avond had ik als dinner gelukkig broccoli en een soort of fishsticks + een verse salade, heerlijk! Sunshine heeft weer een meeting nu. Dus ben alleen met Luisa, zij zit net als mij veel op haar kamer. Ze is wel aardig, maar wel een beetje apart..

Ik ga zo nog maar even wat huiswerk doen, een lange douche nemen en misschien nog even skypen met iemand (als iemand vroeg wakker is haha)

Ik hoop dat dit verslag beter te lezen is.. Ik doe mijn best!
Ik voeg wat foto's toe!

Hele dikke kus vanuit San Diego!
Suus

  • 19 April 2012 - 07:46

    Marjolein Holsbrink:

    Jeetje wat een verhaal, maar wel top hoor, nu al zoveel meegemaakt je bent er net, en wat een leuke foto's. Geniet vooral met volle teugen je komt er niet zo gauw weer terug. Wel even wennen aan dat "heerlijke "Amerikaanse eten las ik , ja gaat niks boven Hollands eten hoor ik ook van Tom dat mist ie ook wel. En je hebt een leuk weekend voor de boeg lijkt mij ook wel wat , nou veel succes daar verder en stuur ook even wat zon deze kant op, groetjes Marjolein.

  • 19 April 2012 - 09:45

    Oma Kollen:

    Hallo suzanne

    Fijn dat je het naar je zin hebt enje een paar nederlandse meisjes hebt ontmoet.
    Wij hebben ons huis verkocht .De kopers zijn woensdagmorgen bij ons geweest.
    Het zijn jongelui uit groningen ,dertigers. Zij waren erg enthousiast over de
    woning. Begin Juni moeten we al verhuizen. Dus als je terug bent kun je ons
    helpen inpakken. Vanmiddag gaan we naar de stationsweg naar een appartement
    bezichtigen. Het is hier alle dagen nog steeds koud.

    groetjes van opa en oma en een dikke kus.

    nog veel plezier maar pas goed op.

  • 19 April 2012 - 15:41

    Karin:

    He Susanne, wat een leuk verslag zeg!En de foto's geven een goed beeld hoe het daar is. Ik was zo benieuwd. Wat doe je eigenlijk op school voor vakken? Is het alleen Engels/Amerikaans spreken of heb je ook andere vakken?
    Een heel leuk weekend toegewenst! Maak maar weer mooie foto's!
    lieve groeten en een dikke kus van Karin

  • 20 April 2012 - 18:13

    Opa Hans:

    Hey suus,ik lees met plezier je verhalen.gelukkig maak je het goed!Vertel Iets meer over je school en je gastmoeder;gaat ze leuk met jullie om? hier alles ok, ik skype morgen om 7 uur Ned.tijd,misschien ben je nog thuis.groeten opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Susanne

Actief sinds 03 April 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 16717

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 28 Mei 2012

San Diego!

Landen bezocht: